• Adress : CY Cergy Paris Université - THEMA - 33, boulevard du Port Cergy-Pontoise Cedex France
Domaines d'expertise
Trust, e-commerce, relational marketing, experimental methodology, scale of measurement.

Activities / Resume


Published articles

  • Challenges of Internet of Things : A consumer resistance perspective
    Chouk Inès, Mani Z. , Journal of product innovation management, Forthcoming , 2018
  • De l’empowerment à l’engagement : aidons les donneurs d ’organes silencieux à parler à leurs proches
    Chouk Inès, Décision Marketing, 89 , p.11-28, 2018
  • Drivers of consumers’ resistance to smart productsChouk Inès, Mani Z. , Journal of marketing management, 33 (1/2), p.76-97, 2017
  • Les objets connectés peuvent-ils susciter une résistance de la part des consommateurs ? Une étude netnographique
    Chouk Inès, Mani Z. , Décisions marketing, p.19-42, 2016
  • Promoting organ donation through the ‘intensity of discussions’ with next of kin : role of superstition, taboo of death and personality variables
    Chouk Inès, Rieunier Sophie , Recherche et Applications en Marketing, 30 (3), p.109–127, 2015
  • Does the Patient Really Act Like as a Supermarket Shopper ? Proposal of a Typology of Patients’ Expectations towards the Healthcare System
    Chouk Inès, Isabelle Chalamon, Benoit Heilbrunn , International Journal of Healthcare Management, 6 (3), p.142-151, 2013
  • La cyber-résistance du consommateur : quels enjeux pour les entreprises ?
    Chouk Inès, Chalamon I; Guiot D. , Décisions marketing, 68 , p.83-88, 2012
  • La confiance du consommateur vis-à-vis d’un marchand Internet : proposition d’une échelle de mesure
    Chouk Inès, Perrien J. , Revue Française du Marketing, 5 (205), p.1-15, 2005
  • Consumer trust toward a web merchant : a scale development
    Chouk Inès, Finanza Marketing e Produzione, p.108-115, 2005
  • Les facteurs expliquant la confiance du consommateur lors d’un achat sur un site marchand : une étude exploratoire
    Chouk Inès, Perrien J. , Décisions marketing, p.75-86, 2004


Book contributions 

  • Achat sur internet : comment susciter la confiance ?Chouk Inès, Paris: L'Harmattan, 2009