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Trust, e-commerce, relational marketing, experimental methodology, scale of measurement.
Activities / Resume
Published articles
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Challenges of Internet of Things : A consumer resistance perspective
Chouk Inès, Mani Z. , Journal of product innovation management, Forthcoming , 2018 -
De l’empowerment à l’engagement : aidons les donneurs d ’organes silencieux à parler à leurs proches
Chouk Inès, Décision Marketing, 89 , p.11-28, 2018 -
Drivers of consumers’ resistance to smart productsChouk Inès, Mani Z. , Journal of marketing management, 33 (1/2), p.76-97, 2017 -
Les objets connectés peuvent-ils susciter une résistance de la part des consommateurs ? Une étude netnographique
Chouk Inès, Mani Z. , Décisions marketing, p.19-42, 2016 -
Promoting organ donation through the ‘intensity of discussions’ with next of kin : role of superstition, taboo of death and personality variables
Chouk Inès, Rieunier Sophie , Recherche et Applications en Marketing, 30 (3), p.109–127, 2015 -
Does the Patient Really Act Like as a Supermarket Shopper ? Proposal of a Typology of Patients’ Expectations towards the Healthcare System
Chouk Inès, Isabelle Chalamon, Benoit Heilbrunn , International Journal of Healthcare Management, 6 (3), p.142-151, 2013 -
La cyber-résistance du consommateur : quels enjeux pour les entreprises ?
Chouk Inès, Chalamon I; Guiot D. , Décisions marketing, 68 , p.83-88, 2012 -
La confiance du consommateur vis-à-vis d’un marchand Internet : proposition d’une échelle de mesure
Chouk Inès, Perrien J. , Revue Française du Marketing, 5 (205), p.1-15, 2005 -
Consumer trust toward a web merchant : a scale development
Chouk Inès, Finanza Marketing e Produzione, p.108-115, 2005 -
Les facteurs expliquant la confiance du consommateur lors d’un achat sur un site marchand : une étude exploratoire
Chouk Inès, Perrien J. , Décisions marketing, p.75-86, 2004
Book contributions
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Achat sur internet : comment susciter la confiance ?Chouk Inès, Paris: L'Harmattan, 2009
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